Trist spaning! Mindre glasögon i modemagasinen

 
 
 I veckan var jag hos frisören på Sveavägen och skummade igenom flera pinfärska modemagasin. Jag hann med King, StyleBy, Elle och Plaza och noterar att det är jäkligt tunt med glasögon i oktobernumren. King brukar ha glasögon både i annonserr och redaktionell text och väldigt ofta i deras modeplåtningar finns antingen sol eller vanliga glasögon med. I det här numret hittade jag ingen annons där modellen har glasögon, två,tre tips på glasögon för i höst bland annat Oliver Peoples Hendon ovan. I modefotoserierna INGA glasögon?? What? Big big mistake King..Gör om gör rätt till november. 
 
I Styleby brukar det inte strösslas med glasögon. Kanske för att den vänder sig till en yngre målgrupp (?) eller för att de vill fronta andra "glammigare" accessoarer? Och i senaste numret var det inga glasögon, kan förstås ha missat men typ inga. Izabella Scorupco i sina Smarteyesglasögon var ganska ensam. Big big mistake. Gör om, gör rätt!
 
I Elle och Plaza gled nåt solglasögonpar förbi men magert överlag. Jag tycker mig ha känt den här trenden hela sommaren, att glasögon efter att ha varit ganska bra representerat bland modet har fått stå tillbaka. Varför?? Saknar branschen dragloket Synsam som antagligen haft en effektiv PR byrå som gynnat hela branschen. Nu kanske de också har en effektiv byrå, men vilka glasnsiga magazin lyssnar starkt på vad ett med orangea pappkartonger och skyltar företag/butik har att säga om mode? 
 
Här är City Optikbloggens inlägg om Oliver Peoples Hendon >>>
Kan inte låta bli att visa min frisör sedan många år. HAN E KÄND FRÅN TV NU. Han var med i veckans Halvåtta hos mig på 4:an :)
#1 - Småstadsoptikern

Haha jag läste mindre som i mindre storlek, inte färre ;) Ja det är trist när de skippar glasögonmodet, många har ju ändå glasögon vare sig det är frivilligt eller ej.